Privacy Statement

Jouw privacy is belangrijk voor StudentenBureau. In dit privacy statement beschrijven we welke persoonsgegevens wij van jou verzamelen, waarom we deze verwerken, waar we deze informatie voor gebruiken en hoe jij deze informatie kan beheren. Ons privacy statement geldt voor onze website www.studentenbureau.nl die een link bevat naar deze verklaring, maar ook voor offline inschrijvingen. Deze verklaring is opgesteld conform de richtlijnen van de Algemene Verordering Gegevensbescherming.

Wie is StudentenBureau B.V.?

StudentenBureau B.V. is gevestigd in ’s-Hertogenbosch, Stationsweg 12, 5211TW en is verantwoordelijk voor de gegevensbewerking.

StudentenBureau B.V. bemiddelt HBO en universitaire studenten en net-afgestudeerden bij bedrijven in stages, afstudeerstages, studiegerelateerde bijbanen en startersfuncties.

Wanneer verzamelen we jouw persoonsgegevens?

StudentenBureau verzamelt jouw persoonsgegevens:

  • Op het moment dat je jouw persoonsgegevens achterlaat op www.studentenbureau.nl of tijdens het aanmaken van een persoonlijk account. In beide gevallen heb je jouw toestemming verleend tot de verwerking van jouw persoonsgegevens door StudentenBureau;
  • Wanneer je via de website of een van onze social media accounts hebt aangegeven contact met ons te willen;
  • Wanneer je solliciteert op een interne vacature bij StudentenBureau;
  • Wanneer een van onze medewerkers telefonisch contact met je heeft gehad;
  • Wanneer je jouw persoonlijke gegevens tijdens een offline event deelt met een van onze medewerkers;
  • Wanneer je op een andere wijze hebt aangegeven gebruik te willen maken van onze dienstverlening.

Waarom verzamelen we jouw persoonsgegevens?

We verzamelen en verwerken jouw persoonsgegevens om bemiddeling tussen bedrijven en kandidaten mogelijk te maken.

Als student of (pas)afgestudeerde gebruiken we jouw persoonsgegevens o.a. om:

  • Je vacatures toe te kunnen sturen (persoonlijk door onze medewerkers of deels geautomatiseerd);
  • Andere relevante informatie zoals stagetips, nieuwsberichten, promotionele acties of andere commerciële uitingen toe te sturen;
  • Telefonisch of per mail contact met je te kunnen opnemen voorafgaand, tijdens of na afloop van een sollicitatieprocedure;
  • Een persoonlijk profiel over jou op te kunnen stellen die we voor kunnen leggen aan geïnteresseerde bedrijven;
  • Een contract of andersoortige arbeidsovereenkomst op te stellen tussen jou en je nieuwe werkgever en overige relevante administratieve handelingen die hierbij komen kijken; of
  • Een bijdrage te leveren aan jouw persoonlijke ontwikkeling door o.a. training, opleiding en testen toe te sturen;
  • Voor managementdoeleinden zoals managementinformatie, het verzorgen van interne controles, audits en accountantscontroles;
  • Voor markt- en klanttevredenheidsonderzoeken of interne referenties.

Als zakelijke relatie gebruiken we jouw persoonsgegevens o.a. om:

  • Je profielen van kandidaten toe te kunnen sturen (persoonlijk door onze medewerkers of deels geautomatiseerd);
  • Andere relevante informatie zoals het verstrekken van informatie over onze dienstverlening, tips om studenten te vinden of te begeleiden, nieuwsberichten, promotionele acties of andere commerciële uitingen toe te sturen;
  • Telefonisch of per mail contact met je te kunnen opnemen voorafgaand, tijdens of na afloop van een sollicitatieprocedure;
  • Een op maat gemaakte vacature voor jullie organisatie op te kunnen stellen die we voor kunnen leggen aan geïnteresseerde kandidaten;
  • Een contract of andersoortige arbeidsovereenkomst op te stellen en te onderhouden tussen jou en je nieuwe werknemer en overige relevante administratieve handelingen die hierbij komen kijken;
  • Voor markt- en klanttevredenheidsonderzoeken of interne referenties.

Welke persoonsgegevens verwerken we?

We verzamelen altijd alleen de gegevens die strikt noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening. Dit wil ook zeggen dat we niet altijd alle gegevens zoals hieronder beschreven van jou opslaan of verwerken.

Als student of afgestudeerde verwerken we de volgende persoonsgegevens bij inschrijving:

  • NAW gegevens, e-mailadres en andere contactgegevens;
  • Geboortedatum, leeftijd en geslacht;
  • CV (op vrijwillige basis), informatie over je opleiding, stages en werkervaring;
  • Gegevens over je beschikbaarheid.

Na het starten van een sollicitatieprocedure, worden deze gegevens aangevuld met:

  • Contact dat je hebt gehad met ons, zoals mailwisselingen, telefonisch contact of contact via apps ten behoeve van je bemiddeling;
  • Gegevens over testen die je zelf via ons ingevuld of gevolgd hebt;
  • Andere gegevens die nodig zijn om jouw geschiktheid voor een vacature te kunnen beoordelen, zoals referenties;
  • Foto voor bij je profiel (op vrijwillige basis).

Na een succesvolle bemiddeling, kunnen daar de volgende persoonlijke gegevens bijkomen:

  • BSN nummer, ID bewijs, kopie van een collegekaart, bankgegevens;
  • Overige gegevens voor een juiste personeels-, salaris- en verzuimregistratie.

Als zakelijke relatie verwerken we de volgende persoonsgegevens:

  • Naam, e-mailadres, geslacht, functietitel en andere (bedrijfs)contactgegevens;
  • Bedrijfsadres(sen) en url website;
  • Contact dat je hebt gehad met ons, zoals mailwisselingen, telefonisch contact of contact via apps ten behoeve van een bemiddeling.

Hoelang bewaren we jouw persoonsgegevens?

Als student of afgestudeerde:

Onze dienstverlening is erop gericht om studenten en afgestudeerden te kunnen helpen bij het vinden van stages, afstudeerstages, studiegerelateerde bijbanen en functies. Daarom bewaren we jouw persoonsgegevens gedurende de tijd dat jij je bij StudentenBureau hebt ingeschreven en (daarmee) hebt aangegeven naar een (afstudeer)stage, studie gerelateerde (bij)baan en/of (starters)functie(s) op zoek te zijn.

Omdat we je ook na je studie op meerdere momenten tijdens jouw carrière bij een nieuwe werkgever kunnen bemiddelen, bewaren jouw persoonlijke gegevens maximaal 10 jaar nadat je je bij ons hebt ingeschreven. Deze termijn verlengen we steeds met 2 jaar indien er persoonlijk contact is geweest.

Op elk moment kun jij je persoonlijke gegevens die bij ons bekend zijn inzien en indien gewenst een verzoek tot wijziging of verwijdering indienen. Als je hebt aangegeven niet langer van onze dienstverlening gebruik te willen maken, dan bewaren we jouw persoonsgegevens nog maximaal een maand. Dit is slechts anders indien een wettelijke (bewaar)plicht ons daarvan weerhoudt.

Als zakelijke relatie:

Voor organisaties kan een stagiair, afstudeerder, student in een bijbaan of starter/ afgestudeerde altijd relevant zijn. Verder verzamelen we weinig (gevoelige) persoonlijke gegevens van onze zakelijke relaties (NAW, contactgegevens, geslacht en functietitel). Vandaar dat we voor het bewaren van persoonlijke gegevens van zakelijke relaties geen verjaringstermijn hanteren. Uiteraard kunnen deze gegevens op elke moment ingezien worden of kun je een verzoek indienen tot wijziging of verwijdering.

Met wie delen we jouw persoonsgegevens?

StudentenBureau B.V. deelt jouw persoonlijke gegevens indien dat nodig is voor een passende dienstverlening en wordt tot een minimum beperkt. Deze uitwisseling van persoonsgegevens is altijd in overeenstemming met deze privacyverklaring en wettelijke bepalingen. Ons privacybeleid is gericht op de best mogelijke bescherming van jouw persoonsgegevens.

Instanties met wie we jouw persoonlijke gegevens kunnen delen:

  • Andere StudentenBureau B.V. entiteiten;
  • Zusterorganisaties Rockstars IT B.V. en Generation IT;
  • Zakelijke relaties en/of kandidaten;
  • Leveranciers die namens ons diensten verlenen of opdrachten uitvoeren;
  • Overheidsinstanties (in het geval van een gerechtelijke uitspraak, een gerechtelijk bevel en/of een juridische procedure).

Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarin StudentenBureau B.V., om strategische of andere zakelijke redenen, besluit om te verkopen, te kopen, te laten fuseren of op een andere manier te (re)organiseren. Jouw persoonsgegevens worden dan gedeeld indien je gegevens in de bewaartermijn vallen zoals beschreven in “Hoelang bewaren we jouw persoonsgegevens?”.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie (ook wel een HTTP cookie genoemd) is een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van je computer zet op het moment dat je de site bezoekt. De belangrijkste functie van cookies is om de ene gebruiker van de andere te onderscheiden. Je komt cookies dan ook veel tegen bij websites waarbij je moet inloggen. Een cookie zorgt ervoor dat je ingelogd blijft terwijl je de site gebruikt.

In onze website maken wij gebruik van een aantal cookies waarmee wij jouw gebruik kunnen meten. Hiermee kunnen wij vervolgens onze website en jouw gebruikersgemak verbeteren. De door het cookie gegenereerde stukje informatie over jouw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van StudentenBureau B.V. of die van een derde partij waarmee StudentenBureau B.V. een verwerkersovereenkomst heeft opgesteld. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe jij de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Op deze manier kunnen wij onze website en jouw gebruikerservaring verbeteren.

Je kunt deze cookies uitzetten via je browser, maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten. Je hebt het recht om te vragen om inzage in-, en correctie of verwijdering van je gegevens. Cookies kun je alleen zelf verwijderen, aangezien deze op jouw computer opgeslagen zijn. Raadpleeg hiervoor de handleiding van jouw browser.

Hoelang blijven cookies actief? Via onze website maken wij gebruik van gebruikerssessie- en permanente cookies. Een sessiecookie wordt automatisch van jouw computer verwijderd wanneer jij uitlogt. De permanente cookies hebben een uiteenlopende levensduur van 30 dagen tot enkele jaren.

Onze website www.studentenbureau.nl plaatst de volgende cookies:

Afzender Type cookie Doelomschrijving
StudentenBureau

Functionele cookie

Met deze cookies wordt je zoekopdracht bewaard zodat je deze niet elke keer opnieuw hoeft in te vullen. Daarnaast kunnen we door je zoekopdracht op te slaan je op de homepage relevante vacatures laten zien. We plaatsen ook cookies zodat je ingelogd blijft en je dus niet bij elk bezoek opnieuw hoeft in te loggen. Deze cookie blijft één jaar bewaard.
Intercom Functionele en analytische cookie Deze cookie zorgt ervoor dat onze chatfunctionaliteit goed werkt. We bewaren bijvoorbeeld informatie over eerdere chatgesprekken, wat je op onze website hebt gedaan en over het apparaat waarmee je ons bezoekt zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen als je een vraag hebt.

Visual Web Optimizer (VWO)

Analytische cookie

Wij gebruiken VWO als A/B testing tool. De tool plaatst een anonieme cookie. Hiermee kunnen wij algemeen beoordelen welke indeling van een webpagina het beste resultaat geeft, zodat wij jouw websitebezoek zo plezierig mogelijk kunnen maken.

Google Analytics

Analytische cookie

Dit is een cookie van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de "Analytics"-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden hoe bezoekers de website gebruiken om deze website nog beter te maken. Google kan de statistiekeninformatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Jouw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten.
Hotjar

Analytische cookie

Een anonieme cookie wordt door Hotjar geplaatst om de performance en het gebruiksgemak van onze website te analyseren. Hiermee verbeteren wij onze website en jouw surfervaring.

Google AdWords

Trackingcookie Cookies worden door Google Adwords geplaatst om kliks en conversies, zoals een succesvolle inschrijving, op onze website te meten. Met deze gegevens kunnen wij onze online advertentiecampagnes verbeteren. Google Adwords deelt mogelijk anonieme data met derden. Meer informatie: https://www.google.com/policies/privacy/
Facebook Trackingcookie Cookies worden door Facebook geplaatst om kliks en conversies, zoals een succesvolle inschrijving, op onze website te meten. Met deze gegevens kunnen wij onze online advertentiecampagnes verbeteren. Facebook deelt mogelijk anonieme data met derden. Meer informatie: https://www.facebook.com/about/privacy
Indeed Trackingcookie Cookies worden door Indeed geplaatst om kliks en conversies, zoals een succesvolle inschrijving, op onze website te meten. Met deze gegevens kunnen wij onze online advertentiecampagnes verbeteren. Indeed deelt mogelijk anonieme data met derden. Meer informatie: https://www.indeed.nl/legal

Salesfeed

Trackingcookie

Cookies worden door Salesfeed geplaats voor het ophalen van statistieken rondom het gedrag van onze doelgroep. Met deze gegevens krijgen wij meer informatie over de organisaties die interesse hebben in onze dienst. Deze informatie zal niet worden gedeeld met derde partijen. Meer informatie: https://www.salesfeed.com/privacy-verklaring/

Hoe beveiligen we jouw persoonsgegevens?

De beveiliging van jouw persoonsgegevens is voor ons belangrijk. We doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische veiligheidsmaatregelen volgens de regels van de Algemene Verordering Gegevensbescherming, om jouw gegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, gebruik of onthulling. Op het moment dat we jouw persoonlijke gegevens delen met gegevensbewerkers of leveranciers, dan zijn wij ook met hen overeengekomen dat jouw gegevens optimaal beveiligd blijven.

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Indien je graag wilt zien welke persoonsgegevens we van jou verwerkt hebben of je hebt een verzoek tot wijziging, overdracht of verwijdering van jouw persoonsgegevens, dan heb je het recht volgens de Algemene Verordering Gegevensbescherming om deze op te vragen bij de aangewezen contactpersoon via onderstaande contactgegevens. Binnen 5 werkdagen zullen we je verzoek inwilligen. Het opvragen van gegevens dient wel in alle redelijkheid te gebeuren. In extreme gevallen kunnen er administratieve kosten in rekening gebracht worden voor bijvoorbeeld de overdracht van jouw persoonsgegevens.

Contactpersoon: Sanne Diekhorst
E-mailadres: privacy@studentenbureau.nl
Telefoonnummer: 073 612 16 14
Postadres: Stationsweg 12, 5211TW te ‘s-Hertogenbosch

Klachten?

Heb je klachten ten aanzien van de verwerking van jouw persoonlijke gegevens? Dan gaan we uiteraard graag met je in gesprek om samen tot een oplossing te komen. Mocht je hierna alsnog niet tevreden zijn, dan heb je altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) (autoriteitpersoonsgegevens.nl).

Wijzigingen aan dit privacy statement

StudentenBureau B.V. behoudt zich het recht voor om wijzigingen in dit privacy statement aan te brengen. De meest actuele versie van dit document kun je altijd vinden op onze website. Deze versie is opgesteld in april 2018 en nog steeds geldig in 2022.